Ciekawe pomysły na dżingle reklamowe w telewizji

Kategoria: Telewizja i radio Data publikacji: 1 komentarz

Jednym z najważniejszych źródeł utrzymania większości stacji telewizyjnych są reklamy nadawane w blokach reklamowych, które ze względów formalnych muszą zazwyczaj być wyraźnie oznaczone. Do separacji bloków reklamowych stosuje się dżingle reklamowe — krótkie animacje, zazwyczaj z wyraźnym komunikatem „reklama” — poprzedzające i kończące bloki reklam. W dzisiejszym artykule przedstawię cztery ciekawe pomysły na dżingle reklamowe.

Uwaga! Większość poniższych materiałów wideo zawiera kompilacje otwierających i zamykających dżingli reklamowych. Warto pamiętać, że nie zostały one zaprojektowane do oglądania ich jeden po drugim, lecz przygotowano je, by przerywały audycje, a także poprzedzały i zakańczały bloki reklamowe. Należy na nie patrzeć z perspektywy ciągłości programu emitowanego w telewizji, a nie z perspektywy skompilowanej zbitki wszystkich na raz.

Rysunki Andrzeja Mleczki w TVN

W połowie 2000 roku na antenie telewizji TVN stosowano dżingle reklamowe w postaci zabawnych rysunków, których autorem był Andrzej Mleczko. Bardzo fajny pomysł!

Motyw żarówki w czeskiej TV Nova

Kreatywnie wykonane dżingle reklamowe z zabawnymi scenkami oraz z motywem przewodnim żarówki stosowano w TV Nova, największej czeskiej telewizji komercyjnej, w roku 1998.  Prezentowano je głównie wieczorem z racji nawiązań erotycznych.

Nawiązania do kultury i sztuki w Programie Drugim TVP

Oprawa graficzna TVP 2 używana od 2000 do 2005 roku zawierała wiele nawiązań do kultury i sztuki oraz odniesienia do postaci takich jak Pablo Picasso, Salvador Dalí, Leonardo da Vinci, René Magritte, Andy Warchol. Tę bardzo ciekawą i dobrze pasującą do nadawcy publicznego szatę graficzną przygotowała Dobra Grupa i agencja Schwartz.

Pytanie – zagadka w Telewizji Czeskiej

Mniej artystyczny niż pozostałe, ale równie ciekawy pomysł w 2003 roku miała Telewizja Czeska. W programie pierwszym otwierające dżingle reklamowe zawierały zagadkę — pytanie wraz z propozycjami odpowiedzi, zaś zamykające dżingle — odpowiedź, rozwiązanie zagadki. To znakomity pomysł, który dobrze wpasowywał się w misję nadawcy publicznego, a jednocześnie zmuszał widzów do oglądania reklam do końca. :)

Komentarze (1)

  1. R1C0

    Teraz mi przypomniałeś w kontekście zagadek w czeskiej TV, że podobny patent został zastosowany w Polsce w przypadku Comedy Central.
    Na rozpoczęcie bloku reklamowego była początkowa część zagadki (dowcipu), zaś na zakończenie była puenta.
    Możliwe, że gdzieś się te jingle zachowały na YT, ale prawdę mówiąc, nie szukałem.

Dodaj komentarz